Держстандарт початкової освіти запроваджено з 2012 року.
Держстандарт базової освіти запроваджено з 2013 року.
Державний стандарт базової загальної середньої освіти складається складається із:
-Загальної характеристики складових змісту освіти.
-Базового навчального плану загальноосвытніх навчальних закладів.
-Державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.
Нові Державні стандарти передбачають:
-Посилення ролі школи в системі неперервної освіти.
-Розвантаження учнів, усунення надлишкової інформації.
-Створення умов для якісної диференціації шкільної освіти.
-Перехід докомпетентнісної освіти.
-Збереження Єдиного освітнього простору в державі.
-Визначення рівнів загальноосвітньої підготовки як бази наступності(ДНЗ, ЗНЗ, ПТНЗ, ВНЗ).
-Введення комунікативної та діяльнісної (прикладної) лінії змісту освіти.
Чинниками переходу до компетентнісного навчання є:
-Стрімкий соціальний, технологічний і політичний розвиток світу.
- Входження України до Болонського процесу.
- Загальна комп’ютеризація.
-Зміна феномену знання і його співвіднесення із суспільною практикою.
Державний стандарт включає наступні освітні галузі:
-Мова і література
-Здоров’я і фізична культура
-Математика
-Природознавство
-Суспільствознавство
-Технології
-Мистецтво
Державний стандарт ґрунтується на засадах:
-Особистісно зорієнтований підхід до навчання забезпечує розвиток академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших здібностей.
-Компетентнісний сприяє формуванню ключових і предметних компетентностей.
-Діяльнісний підхід: спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовищаЯким підходам в навчанні надається перевага згідно нових Державних стандартів.
Позитивні зміни нових Державних стандартів:
-Нова редакція Державного стандарту зорієнтована на соціалізацію школяра.
-Забезпечено наступність у змісті дошкільної, початкової, базової й повної середньої освіти
-Перевага надається особистісно зорієнтованому й компетентному підходу.
-Забезпечено використання здоров’язбережувальних, інформаційно-комунікаційних технологій.
-Розроблено єдиний зміст стандарту для всіх мов навчання.
В Державному стандарті базової загальної середньої освіти вживається 20 понять:
Коментарi