Держстандарт початкової освіти запроваджено з 2012 року.

Держстандарт базової освіти запроваджено з 2013 року.

Державний стандарт базової загальної середньої освіти складається складається із:

-Загальної характеристики складових змісту освіти.

-Базового навчального плану загальноосвытніх навчальних закладів.

-Державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.

Нові Державні стандарти передбачають:

-Посилення ролі школи в системі неперервної освіти.

-Розвантаження учнів, усунення надлишкової інформації.

-Створення умов для якісної диференціації шкільної освіти.

-Перехід докомпетентнісної освіти.

-Збереження Єдиного освітнього простору в державі.

-Визначення рівнів загальноосвітньої підготовки як бази наступності(ДНЗ, ЗНЗ, ПТНЗ, ВНЗ).

-Введення комунікативної та діяльнісної (прикладної) лінії змісту освіти.

Чинниками переходу до компетентнісного навчання є:

-Стрімкий соціальний, технологічний і політичний розвиток світу.

- Входження України до Болонського процесу.

- Загальна комп’ютеризація.

-Зміна феномену знання і його співвіднесення із суспільною практикою.

Державний стандарт включає наступні освітні галузі:

-Мова і література

-Здоров’я і фізична культура

-Математика

-Природознавство

-Суспільствознавство

-Технології

-Мистецтво

Державний стандарт ґрунтується на засадах:

-Особистісно зорієнтований підхід до навчання забезпечує розвиток академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших здібностей.

-Компетентнісний сприяє формуванню ключових і предметних компетентностей.

-Діяльнісний підхід: спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовищаЯким підходам в навчанні надається перевага згідно нових Державних стандартів.

Позитивні зміни нових Державних стандартів:

-Нова редакція Державного стандарту зорієнтована на соціалізацію школяра.

-Забезпечено наступність у змісті дошкільної, початкової, базової й повної середньої освіти

-Перевага надається особистісно зорієнтованому й компетентному підходу.

-Забезпечено використання здоров’язбережувальних, інформаційно-комунікаційних технологій.

-Розроблено єдиний зміст стандарту для всіх мов навчання.

В Державному стандарті базової загальної середньої освіти вживається 20 понять:

1)громадянська компетентність

2) діяльнісний підхід

3) загальнокультурна компетентність

4) здоров’язбережувальна компетентність

5) інформаційно-комунікаційна компетентність

6) ключова компетентність

7) ключова компетенція

8) компетентнісний підхід

9) компетентність

10) компетенція

11) комунікативна компетентність

12) міжпредметна естетична компетентність

13) міжпредметна компетентність

14) навчальна програма

15) особистісно зорієнтований підхід

17) предметна компетенція

19) проектно-технологічна компетентність

20) соціальна компетентність

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.